Friday, June 26, 2015

Ce sa impachetez pentru vacanta?

Buna fetelor si bine ati revenit pe blog! Dupa cum stiti tocmai am revenit dintr-o minunata vacanta in Zakynhos, Grecia. Am fost doi adulti si un nazdravan de 2 anisori. Nu stiu cum e in familia voastra, dar la noi, eu sunt responsabila cu partea organizatorica.


Ca sa ne putem organiza bine cu plecarea si sa avem adunate si cumparate toate lucrurile trebuincioase, cel mai natural a fost sa fac o lista dupa care sa ma ghidez. M-am gandit ca poate o sa va ajute si pe voi, asa m-am gandit sa fac un articol din ea.


Organizatorice:
  • bani de cheltuiala (in moneda tarii in care calatoresti);
  • voucherele de calatorie si hotel;
  • ghid de calatorie pentru destinatia aleasa;
  • pungi plastic Nu va sfiiti, puneti cat mai multe, ati fi surprinse de cate ori aveti nevoie de o punguta de plastic. In ce sa pun slipul ud? Unde punem galetusa si lopatica cand plecam de la plaja? Unde adunam hainele murdare? etc.
  • pix si mini-agenda;
  • verifica daca roamingul e activat pentru telefoane;
  • incarcatoare pentru telefon si gadgeturi;
Pentru adulti:
[plaja]
  • geanta de plaja;
  • slapi;
  • ochelari de soare;
  • palarie de soare/batic;
  • costum de baie;
  • palero;
  • lotiune protectie solara (SPF);
  • balsam de buze;
  • prosop de plaja/rogojina. Aici o sa va spun o poveste distractiva intr-un articol viitor :) care o sa contina si un review al vacantei.
[cosmetice]
  • piaptan;
  • demachiant;
  • deodorant;
  • pasta si periuta de dinti;
  • lotiune de corp;
  • sampon, balsam & masca de par;
  • make-up bag (mi-am impachetat doar strictul necesar pentru un machiaj natural si rapid de realizat);
  • lama/gel de ras/crema epilatorare (daca e cazul);
  • penseta;
  • acesorii pentru par (elastic, clema, agrafe, clestisor);
  • trusa minimala de manichiura. Nisipul fierbinte si apa sarata sunt dusmanii unei manichiuri perfecte. Asa ca daca vi se distruge cumva manichiura in vacanta sa aveti cu ce o retursa cat de cat.
[distractie]
  • carti sau reviste. Eu mi-am impachetat cartea Living well, spending less si un numar din revista Viva!, iar Vlad si-a pus un numar din National Geographic si o revista de pescuit.
  • pentru Tudor, a sincronizat Vlad cateva dintre desenele lui animate si cantecelele preferate pentru acele momente cand chiar nu mai are rabdare.
[haine]
  • rochite de vara/plaja/smart casual. De obicei la cina in hotelurile all inclusive se cere o tinuta putin mai eleganta asa ca mi-am impachetat si niste rochite mai simpatice.
  • chiloti, sosete si sutien;
  • pijamale;
  • pantaloni scurti;
  • tricouri;
  • un hanorac sau bluzica. Nu stii cand se raceste subit vremea si ai nevoie de o bluza cu maneca lunga, sau pentru avion, unde este cam racoare in timpul zborului.
  • expadrile/sandale/saboti. Pentru mine am observat ca functioneaza bine regula cu 3 papuci pentru vacanta. Cu papucii super comozi (expadrilele in cazul meu) plec de acasa, iar celelalte doua perechi le pun in geamantan (in cazul meu am pus o pereche de sandale si slapii pentru plaja). Neaparat sa fie cat mai comode toate perechile pentru ca nu vrem sa ne stricam vacanta din cauza ca nu putem sa ne plimbam prin statiune.
  • accesorii (cercei, lantisor, ceas). Mi-am impachetat doar cateva in caz ca vreau sa mai schimb putin accesoriile pentru iesirile de seara.
Pentru Tudor (2 ani):
  • jucarii pentru plaja;
  • colacul si sistemele de plutire pentru Tudor;
  • scutece de inot si slipi;
  • lotiunea SPF bebe;
  • servetele umede si uscate;
  • gelul de dus si lotiunea pentru Tudor. Are pielea tare sensibila si are un gel de dus special si lotiune de corp prescrise de dermatolog.
  • piaptan Tudor;
  • trusa de prim ajutor (medicamente, bandaje, antidiareice, crema antiseptica, termometru). Mergem mereu pregatiti in vacanta cu strictul necesar, pentru a nu avea surpriza sa umbla de nebuni in miez de noapte dupa o farmacie.
  • snacks pentru Tudor (biscuiti, fructe deshidratate, granola bars, covrigi). Te miri cand ii apuca foamea pe copilasi si ii bine sa ai mereu ceva la tine. Am mai completat cu fructe proaspete care erau disponibile la hotel cand se servea masa.
  • sticla de apa cu pai pentru Tudor;
  • bavetica (3-4 bucati);
  • scutece;
  • crema pentru iritatii;
  • reductor pentru WC (s-ar putea sa fie o idee buna);
  • Haine tudor: pantaloni scurti, tricou, body cu maneca scurta, slip, sandale, tenesi, sosete, geaca trening, pijama, periuta de dinti si pasta, sac de dormit, perinita?, domnul Cocorini (jucaria preferata a lui Tudor cu care se pune la culcare), palarie de soare (mai multe pentru ca anul trecut avea perfersa placere sa si le tot arunce in mare si se adau :D);
  • selectie de jucarii pentru interior (carti, masini, animalute, etc);
  • caruciorul tip umbrela;
Sper sa va fie ajutor lista mea si binenteles astept si completarile voastre in comentarii.

Va pup si o vacanta frumoasa va doresc!

6 comments:

  1. Haha, asta cu pungile e buna, dreptate ai! Eu insa nu iau niciodata cu mine sampon, balsam, lotiune, nici macar travel size, intotdeauna cumpar de la destinatie, le folosesc pe perioada concediului si ce ramane las acolo (de obicei iau chestii cu pret normal/mic, daca chiar investesc in ceva mai "de lux", atunci evident ca impachetez ce ramane si aduc acasa). Chiar si slapi iau de pe acolo, duc cu mine o pereche de sandale "mai de Doamne-ajuta", dar de obicei iau 1-2 perechi de slapi de la tarabele de pe plaja, cat sa ma tina pe perioada aia. Nu de alta, dar am patit odata sa fiu nevoita sa gasesc o toaleta publica si, desi in final nu am folosit-o, mi-a fost asa de sila de ce mizerie era pe jos incat m-am bucurat foarte mult ca eram in slapii de plaja, nu in sandalele "bune".. am si aruncat slapii ulterior.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noi anul asta a trebui sa ne luam un sapun lichid (la hotel au pus doar sapun solid si era tip piatra, nu facea deloc spuma). Am ales unul cu ulei de maslini, a costat vreo 2.9 Euro dar a fost foarte foarte slabut. In schimb i-am cumparat mamei un gel de dus si ala l-am nimerit foarte bun.

      Delete
  2. PS. Ce lotiuni sunt bune pt. bebe, cu ingrediente ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noua ne-a recomandat medicul dermatocosmetice. Gelul de dus este de la Bioderma si lotiunea de corp de la La Roche Posay Lipikar, am avut rezultate chiar bune cu ele. Te pup!

      Delete
  3. Dupa vreo 6 sejururi cu copilul de la 1-3 ani pot sa zic ca sunt as la facut bagaje...nu am vazut la voi in lista detergent de rufe, eu iau o punguta mica in caz ca mai clatesc cate ceva , chiar si costumul de baie altfel se spala cu detergent, ba chiar am luat si sarma de intins rufe ( daca hotelul nu iti pune la dispozitie uscator)+ carlige :D
    Copilul nostru mai bea lapte seara si acum la 3 ani, asa ca am avut cu noi si cutiile cu lapte (La Dorna BIO UHT) si ibric de incalzit lapticul + fierbator electric :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna ideea cu punguta de detergent si sarma de intins/carlige. Chiar si in vacanta de anul asta ne-ar fi prins bine. Te pup si mersi de pont!

      Delete