Saturday, June 14, 2014

Cum sa alegi primul carucior si tranzitia spre un carucior sport?

Buna fetelor, bine ati revenit pe blogul meu. Dupa cum bine stiti sunt mamica unui mic nazdravan de 1 an si doua luni pe nume Tudor.

 Inca dinainte sa se nasca piticul nostru ne-am informat cum am stiut noi mai bine si am creat o lista cu trusoul bebelasului, cam tot ce aveam nevoie pentru el cand va veni pe lume. Unul dintre aceste lucruri a fost si caruciorul.

Din atatea modele de pe piata nu am stiut ce sa alegem … stiam doar ca vrem sa fie albastru. Norocul a fost ca in cautarile noastre sa ne intalnim cu vecinul meu din copilarie, Steli, care avea la momentul respectiv o fetita de aproximativ 2 anisori. Spunandu-i ce cautam, a fost mai mult decat dornic sa ne impartaseasca ce a descoperit el si sotia lui prin practica. Ca omul patit nu stie nimeni (cum se spune pe la Ludus)!

 Ne-a sfatuit sa cautam urmatoarele calitati intr-un carucior:
  • Manerul reversibil, astfel cand e bebele mic mic poti sa te uiti la el in timp ce impingi caruciorul, iar cand e mai mare poate sa vada lumea.
  • Manerul dintr-o bucata e mai practic pentru impins chiar si cu o singura mana, decat cel tip "coarne" cu care te invarti in cerc daca impingi cu o singura mana. Iar eu cand eram la plimbare cu bebele si dormea, profitam sa vorbesc cu mama la telefon sa ii mai spun ce a facut nepotelul.
  • Roti pivotante si cu cauciuc pe ele, eventual si suspensii pentru a mai amortiza hopurile de pe trotuarele patriei. Desi bebelusilor le plac plimbarile pe drumuri care ii "zbocotesc" (cel putin piticul meu adormea cel mai bine pe ele), trebuie sa incercam sa amortizam putin calatoria :)
  • Sa se plieze cat mai compact (sa incapa in masina, lift si in locul unde vreti sa il depozitati). Eu avand Matiz (spatiu limitat), am masurat cu ruleta cat spatiu exista intre bancheta din spate si scaunul din fata si cu aceste masuratori am fost in magazin.
  • Spatarul sa fie reglabil la 0°, 45° si 90°. Dupa nastere mititeii trebuie purtati cu pozitia spatarului la 0°. Apoi pot fi purtati si la 45° cand cresc, se mai intaresc si vor sa vada cat de cat din carucior si la 90° dupa 6 luni cand incep sa stea in fundulet.
  • Sa nu fie foarte greu. Acest aspect este foarte important in special pentru mamicile care nasc prin cezariana si nu au voie sa ridice greutati prea mari o perioada.
  • Sa fie robust, nu vrem sa se strice la prima goapa prin care trece.
  • Sa aiba un cos spatios in partea de jos. E foarte util si pentru multitudinea de lucruri pe care le ia o mamica la plimbare, dar eu l-am folosit si pe post de cos de cumparaturi in supermarket.
  • Nu luati un carucior foarte scump, s-ar putea sa nu se potriveasca nevoilor voastre si sa fiti nevoiti sa luati altul.
Sfaturile lui ne-au deschis ochii si acum dupa 1 an si doua luni ne declaram multumiti de alegerea facuta. Noi am cumparat un carucior Pierre Cardin - modelul Patricia pe albastru ... binenteles :D.


Timpul a trecut, pisoul nostru a crescut si deja merge, ba chiar sprinteaza putin si am inceput sa ne gandim ca ar fi momentul sa facem trecerea la un carucior sport. In special din cauza faptului ca sunt muuult mai compacte decat unul clasic, in special cele care au sistem de inchidere tip "umbrela". Sunt mai usoare, pozitia principala in ele fiind cea in fundic, copilul parca este mai expus lumii si nu se simte captiv in carucior.


Daca sunteti in cautare de carucior sau orice altceva pentru micutul vostru, va invit cu mare drag sa vizitati www.bebikut.ro, unde puteti gasi o gama variata de produse la preturi foarte bune, chiar si carduri cadou (gift cards). Livrarea este gratuita pentru comenzile de peste 100 lei (Bucuresti) si 200 lei (in restul tarii).

Sper ca va fost util articolul meu, va astept cu mare drag mesajele in casuta cu comentarii. Va pup!

No comments:

Post a Comment